5-1-2018: SV Melderslo 1 – Rooi 1 en 7-1-2018: SV Melderslo 1 – Peelkorf 1

Twee keer verlies voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden afgelopen weekend twee wedstrijden. Op vrijdag 5 januari werd de inhaalwedstrijd tegen KV Rooi 1 uit Sint-Oedenrode gespeeld in de Kruisweide in Sevenum. Zondag 7 januari speelde SV Melderslo tegen De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn in De Berkel in Horst. Beide wedstrijden werden verloren (7-13 en 7-15).

In de wedstrijd tegen KV Rooi was SV Melderslo niet scherp. Vooral in de beginfase werd kans na kans gemist, terwijl KV Rooi juist behoorlijk zuiver was in de afronding. Daarna werd ook het creëren van kansen steeds moeilijker en miste de felheid aan de kant van SV Melderslo. In de rust keek SV Melderslo tegen een 5-8 achterstand aan. Na rust lukte het niet om de knop om te krijgen en het spelbeeld te veranderen. Nog steeds werden er ontzettend veel kansen gemist. Verdedigend stond de ploeg sterker dan in de eerste helft, maar zonder te scoren win je een wedstrijd niet. De wedstrijd eindigde in 7-13.

Tegen kampioenskandidaat De Peelkorf begon SV Melderslo een stuk beter dan tegen KV Rooi. Er werd feller gespeeld en er werden meer kansen gecreëerd. Toch bleek het afmaken van die kansen opnieuw een probleem, iets waar De Peelkorf minder last van had. Weer moest SV Melderslo dus met een 5-9 achterstand de rust in. Na rust bleef de ploeg strijd leveren. Hoewel De Peelkorf steeds efficiënter werd en bijna iedere kans scoorde, liet SV Melderslo het hoofd niet hangen. Duels werden nog steeds fel aangegaan en ook verdedigend stond de ploeg niet slecht. Het grote probleem was het afmaken van de kansen en doordat dit niet lukte, kon De Peelkorf steeds verder uitlopen. Het eindsignaal klonk bij de enigszins geflatteerde stand van 7-15.