8-5-2022: Hapse Boys 1 – SV Melderslo 1: 2-2

SV Melderslo laat dure punten liggen om de strijd bovenin tegen Hapse Boys.

Na een weekje rust staat voor Melderslo de wedstrijd uit in Haps op het programma tegen de plaatselijke vereniging: Hapse Boys. In de eerste 12 wedstrijden heeft Hapse Boys maar 1 punt weten te pakken, in de laatste 6 wedstrijden daarintegen al 11 punten. Melderslo weet hierdoor dat het scherp zal moeten zijn om de 3 punten te kunnen pakken.

Eerste helft

Onder een stralende zon wordt er stipt om 14:30 afgetrapt. De intenties van Melderslo worden vanaf het eerste fluitsignaal duidelijk: druk vooruit zetten. Na 9 minuten komt Melderslo op een 0-1 voorsprong, Martijn Kallen kopt de bal via een corner van Luc van Kuijck goed binnen. 2 minuten later is het echter alweer 1-1, scheidsrechters Timmers fluit tot verbazing van iedereen voor een overtreding in de 16. Met dit cadeautje weet de spits van Hapse Boys wel raad.Na 33 minuten komt de spits van Hapse Boys uit het niets 1 op 1 met Dick van de Lisdonk, de keeper komt echter met een fantastische redding als winnaar uit de strijd.

Tweede helft

In minuut 52 krijgt Melderslo een dot van een kans. Bart Verheijen kan de bal helaas net niet de goede richting in sturen na een goede actie van Stan van de Pas. 2 minuten later ontsnapt de rechtsbuiten van Hapse Boys, Dick van de Lisdonk heeft wederom een geweldige reflex waardoor het 1-1 blijft. Na 65 minuten houdt Dick van de Lisdonk voor de 3e keer Melderslo op de been met een uitstekende redding. 5 minuten later is het 2-1 voor Hapse Boys, een mooi afstandschot belandt in de linkerbovenhoek. In minuut 84 komt Melderslo op gelijke hoogte, Gijs van de Lisdonk scoort een echte spitsengoal met het hoofd op aangeven van Luc van Kuijck. In de blessuretijd wordt Bart Verheijen neergelegd in de 16, de scheidsrechter ziet dit niet tot onbegrip van iedereen in het veld en langs de kant. In de allerlaatste minuut slingert Luc van Kuijck de bal nog één keer het strafschopgebied in, Gijs Coenders knikt de bal de juiste richting op alleen deze belandt helaas tegen de paal. Enkele seconden later fluit de scheidsrechter van dienst af voor het einde van de wedstrijd.

Dure punten

Door het 2-2 gelijkspel laat Melderslo dure punten liggen in Haps voor het kampioenschap. Aangezien Boekel Sport en Groesbeekse Boys beide hebben gewonnen blijft het ontzettend spannend bovenin. Aankomende donderdag om 19:15 staat de volgende wedstrijd op het programma thuis tegen Ysselsteyn. De ploeg kan de steun van de vele supporters goed gebruiken om deze wedstrijd winnend af te sluiten!