16-02-2020: SV Melderslo 1 – ODC 1

Zwaarbevochten maar verdiend punt voor SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 16 februari tegen ODC 1 uit Ommel/Heusden. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. Na een spannende wedstrijd moesten de ploegen de punten uiteindelijk delen. De eindstand was 17-17.

Al vanaf het begin was het spannend en ging het gelijk tegen elkaar op. Beide ploegen maakten doelpunten, maar er werden geen grote gaten getrokken. Bij rust was het ODC dat een kleine voorsprong had gepakt (8-10). Na rust wist SV Melderslo gelijk te komen op 13-13. Daarna was het steeds ODC dat als eerste scoorde, waarna SV Melderslo de stand weer gelijk trok. Zo bleef het erg spannend. Voor het publiek was het bovendien een mooie wedstrijd om naar te kijken. Er werden leuke acties gemaakt en het ging er fel aan toe. In de laatste minuut van de wedstrijd, bij een stand van 16-16, kreeg ODC een strafworp mee. Deze werd benut en de wedstrijd leek met 16-17 gespeeld. Met nog 50 seconden op de klok ging de bal weer de Melderslose aanval in. Daar was het erop of eronder, er moest nu gescoord worden. Dat lukte via een afstandsschot, waardoor SV Melderslo alsnog met één zwaarbevochten punt naar huis mocht. De opluchting was groot, maar gezien het wedstrijdbeeld was de gelijke stand niet onterecht. SV Melderslo blijft door dit gelijkspel op de vijfde plaats staan in de Hoofdklasse.