05-04-2018 Hegelsom 1 – SV Melderslo 1: 2-2

Derby’s zijn leuk en dat bleek ook weer uit het aantal toeschouwers deze donderdagavond. Doelpogingen en schermutselingen leiden in de beginfase tot vermakelijke spelsituaties. In de 4e minuut laat de rechter verdediger van Hegelsom zich voor de eerste keer gelden. Zijn afstandsschot kan door keeper Bas Westerveld gekeerd worden tot corner. Twee minuten later komt Stijn Vullings niet helemaal uit met zijn passen op een mooi gegeven voorzet van Bart Verheijen. De bal verdwijnt dan ook langs het doel van de Hegelsom goalie. In minuut 7 komt Bart Verheijen weer goed door over rechts. Zijn voorzet wordt bij de tweede paal door Jeroen Kallen netjes terug gekopt waar de vrijstaande Stijn Vullings die met links binnen schiet.0 – 1. In minuut 10 is het weer Stijn die 0 – 2 laat aantekenen. De hoge bal wordt wellicht door de laagstaande zon verkeerde ingeschat door keeper Hagens waardoor de bal zomaar voor de voeten van Stijn valt. In het lege doel is het vervolgens makkelijk scoren. 10 minuten, 0 – 2 , kat in het bakkie zou je denken. Nee dus! Hegelsom geeft niet op en wint steeds meer duels en Melderslo lijkt zelfs gas terug te nemen. Deze combinatie doet de wedstrijd langzaam kantelen. Zeker als scheidsrechter Slaats in minuut 19 Hegelsom een penalty toekent wegens te hoog geheven been. Deze wordt feilloos binnen geschoten en de 1 – 2 is een feit. Deze “anschlusstreffer” blijkt allerminst een “wake up call” voor de mannen van trainer Vievermans. Hegelsom wint de meeste duels en is in minuut 44 en minuut 45 heel dicht bij de gelijkmaker.

In de rust hopen de meegereisde toeschouwers op een strijdvaardiger Melderslo in de tweede helft. In minuut 53 stuurt Stan van de Pas met een mooie dieptepass Bart Verheijen weg op rechts. Bart speelt vervolgens de bal weer terug rand zestien, naar de meegelopen Stan, maar zijn schot treft geen doel. Dit is dan ook meteen de enige mooie aanval van Melderslo de hele tweede helft. Hegelsom is het betere collectief en heeft in ieder geval de intentie om te voetballen daar waar Melderslo vaak niet verder komt dan het hanteren van de lange bal. Gelukkig voor Melderslo zijn de vrije kop kansen niet besteed aan de voorwaartsen van trainer Joosten. Tot drie keer toe weet men vanuit volledig vrijstaande positie de bal niet op doel te koppen. De wedstrijd kruipt naar zijn einde en het meenemen van de drie punten komt voor SV Melderslo toch in zicht. Tot in minuut 90, als de rechter verdediger van Hegelsom zijn puike wedstrijd bijna bekroont met een schitterend doelpunt. Helaas voor hem treft zijn afstandsschot de dwarsligger maar in de rebound weet zijn ploegmaat de bal wel tegen de touwen te werken. De verdiende 2 – 2 staat op het scorebord. De 4 minuten inzet in blessuretijd kan het gebrek aan inzet in de verstreken 80 minuten niet meer ongedaan maken en dus blijft de winnende treffer voor de ploeg uit Melderslo uit.

Derby’s zijn leuk. Deze avond “erg” leuk voor “Hegga” en “niet” leuk voor SV Melderslo dat kostbare punten morst in de strijd om het kampioenschap.