06-02-2017 Montagnards 1 – Melderslo 1 : 0 – 4

MELDERSLO WEER SUCCESVOL
Montagnards 1 – Melderslo 1 : 0 – 4

De mannen van Leon Vievermans moesten het opnemen tegen de laagvlieger Montagnards.
Aan de stand in de competitie, is Melderslo dus verplicht om de drie  punten mee naar huis te nemen. Na de aftrap  door de jeugdprins van de “Erdmennekes” kon de wedstrijd beginnen.

Meteen vanaf het begin is het Melderslo dat de wedstrijd dirigeert, waardoor meteen enkele kansen ontstaan. De grootste kans ontstaat nadat Stijn Vullings op de rechterflank zijn tegenstander de hielen laat zien. Hij levert een voorzet af, die net iets te hard ingespeeld wordt ,waardoor de inkomende Bart Verheijen niet meer zijn voet achter de bal krijgt om de 0-1 te scoren.

Hij zal enkele minuten later toch scoren omdat de verdedigers van Bergen de vrijstaande Bart over het hoofd zien. Bart heeft daardoor tijd genoeg om de bal te controleren en met een beetje fortuin weet hij het doel te vinden.

Melderslo had hierna het duel op slot moeten gooien. Maar een doelpoging van Bart Verheijen wordt nog net voor de lijn door Rick Ebus tot corner verwerkt. Ook een grote kans, die door slecht uitverdedigen van doelman Bas van der Wouw ontstaat, word jammerlijk gemist.

Door slordig spelopbouw van Melderslo gaan de ballen te snel en te vaak, zonder gebruik te maken van het middenveld, naar de voorhoede. Er ontstaat steeds vaker balverlies. Hierdoor wordt Bergen zelfs de kans geboden om de 1-1 te maken. De voorzet van Bram van Roosmalen op de inlopende Nick Joosten is echter te zwak. Ook miscommunicatie, of beter gezegd geen communicatie, tussen Bas van Westerveld en Stan van de Pas had de 1-1 kunnen betekenen.

Na de thee hetzelfde schouwspel: Een beter spelend Melderslo dat met veel overtredingen een halt toegeroepen werd. De vrije trappen die hierdoor ontstaan, leveren geen doelpunten op voor Melderslo. Aan de andere kant  van het veld heeft keeper Bas van Westerveld geluk wanneer hij uitkomt en een aanvaller van Bergen ten val brengt. De goed leidende scheidsrechter Pennings ziet hier echter geen overtreding in. Bas moet hierna nog een keer katachtig optreden om de 1-1 te voorkomen.

In de 63e minuut is het Stan van de Pas die met een afstandsschot net langs de verkeerde kant van de paal mikt. Ook Gijs Coenders kan de 2-0 niet forceren na een goede solo . In de 72e minuut wordt Bart Verheijen in stelling gebracht om te scoren. Zijn inzet wordt in eerste instantie door keeper Bas van der Wouw gepareerd. Hierna weet Bart de keeper alsnog te omzeilen, maar hij wordt ten val gebracht door Rob Hermens. De scheidsrechter kan niet anders dan een penalty geven.

Bart wil dit varkentje zelf wassen, maar het is Jeroen kallen die de bal opeist en de 0-2 maakt.

Hierna is het verzet van Montagnards helemaal gebroken. In de 88e minuut weet Bart Verheijen de 0-3 te maken door een steekbal van de ingevallen Jeroen Gubbels. Het mooiste doelpunt wordt bewaard tot het eind: Stan van de Pas speelt strak  in op Jeroen Gubbels. Deze passeert met een handige beweging zijn tegenstander en tikt de bal in de voeten van de ingevallen Peter Spreeuwenberg. Die schiet beheerst en onhoudbaar de bal in de rechterbovenhoek.

Een goede overwinning op een matige tegenstander, die hierdoor de rode lantaarndrager blijft.