17-09-2017 SV Melderslo 1 – DSV 1: 9-7

Korfbalsters SV Melderslo winnen opnieuw

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 17 september tegen DSV 1 uit Diesen. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

Vanaf het startsignaal ging het vrij gelijk tegen elkaar op. Zowel SV Melderslo als DSV stond goed te verdedigen, waardoor aan beide kanten het creëren en afmaken van kansen wat moeizamer ging. SV Melderslo kreeg wat meer kansen, maar er werd om en om gescoord. Het was Melderslo dat in de eerste helft aan het langste eind trok en met een voorsprong van 4-3 de kleedlokalen in ging. Weinig doelpunten dus, wat vooral te maken had met het feit dat beide ploegen het verdedigend de gehele eerste helft vrij goed dicht hadden. SV Melderslo kwam na de rust een stuk sterker uit de startblokken dan DSV. Dit vertaalde zich in een 9-5 voorsprong, met nog tien minuten op de klok. De wedstrijd was echter nog niet gespeeld. DSV leek vastbesloten om de stand gelijk te trekken, en hoewel de ploeg nog tot 9-7 terugkwam en het dus nog aardig spannend werd, gaf SV Melderslo de punten niet meer weg. SV Melderslo staat na drie wedstrijden nu op een derde plaats in de Overgangsklasse.