27-11-2016 Leunen 1 – Melderslo 1 : 4 – 1

Gevoelig verlies Melderslo.

Leunen –Melderslo 4-1

Beide teams moeten deze zondag middag winnen, Melderslo om aansluiting te houden bij de bovenste plaatsen en Leunen om weg te blijven bij de degradatiezone. Na 1 minuut stilte vanwege het overlijden van Melderslo lid Hay Cox ontspint zich vanaf de aftrap een vooral van Leunen zijde gevecht om de bal. Melderslo met in het doel de piepjonge Dick van de Lisdonk, vanwege een blessure van vaste keeper Bas van Westerveld, en de in de basis teruggekeerde Rob Driessen na een lange revalidatie periode, probeert aan te vallen en Leunen pareert dat met veel inzet. Melderslo kan niet echt gevaarlijk worden iets wat niet gezegd kan worden van Leunen dat de counters knap weet uit te spelen. Dick moet dan ook al snel laten zien wat hij kan en red knap bij een van de snelle Leunen counters. Even later is het dan toch raak als verschillende Melderslo spelers uitglijden op het veld van de “knöllekes” en ook Dick zich gewonnen moet geven. Na rust een zelfde beeld, Melderslo dat blijft zoeken naar een goal en Leunen dat loert op de counter. De druk naar voren van Melderslo heeft uiteindelijk toch resultaat als Bart Verheijen na goed storen van enkele Melderslo spelers vrij voor de Leunen goalie komt en beheerst afrond. Een verdiende 1-1 tussenstand die het beste doet vermoeden voor de rest van de wedstrijd. Leunen blijft zeer agressief spelen in de duels iets waar de scheids wel wat eerder tegen op mag treden dan pas in de 70E minuut als hij zijn 1e gele kaart trekt na een charge op Peter Spreeuwenberg  die hierdoor met een enkelblessure het veld moet verlaten en de toch al goed bevolkte ziekenboeg opzoekt. Melderslo gaat op zoek naar de 1-2 maar deze valt aan de andere kant als een Leunen counter, weliswaar in buitenspel positie, de 2-1 voor de thuisploeg oplevert. De leidsman negeert hierbij het vlagsignaal van Peter Kallen. Iets wat hij later nog enkele malen doet wat de Melderslo grensrechter doet besluiten nadat Melderslo op zoek naar de 2-2 in de zoveelste counter de 3-1 om de oren krijgt, om maar helemaal niet meer te vlaggen zodat Leunen ook nog de 4-1 eindstand op het bord weet te brengen. Een gevoelige nederlaag voor Melderslo maar wel geflatteerd en zeker jammer voor invaller doelman Dick die op een klein foutje na een goede wedstrijd keepte.