01-12-2019: SV Melderslo 1 – Heumen 1

SV Melderslo wint ook tweede zaalwedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 1 december tegen Heumen 1. De Hoofdklassewedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst en eindigde in een ruime overwinning voor SV Melderslo: 17-11.

Hoewel het SV Melderslo was dat de score opende, keek de ploeg even daarna toch tegen een 1-3 achterstand aan. Net als vorige week had de thuisploeg weer even opstarttijd nodig. Eenmaal warm werd er echter beter gescoord, maar het lukte nog niet om een voorsprong op te bouwen, mede door één ontzettend zuivere dame bij Heumen. Bij rust stond er een gelijke stand op het scorebord, 8-8. Na rust ging het nog even gelijk op. Het werd 9-9, maar daarna lukte het SV Melderslo om een gat te slaan van drie doelpunten (12-9). Daarmee deelde SV Melderslo een rake slag uit, die de genadeklap voor Heumen bleek. In het laatste kwartier werkte de thuisploeg nog even goed aan het doelsaldo en werd er nog vijf keer gescoord. Enigszins geflatteerd was de eindstand uiteindelijk 17-11. Desalniettemin een terechte overwinning voor SV Melderslo, dat hiermee na de eerste, ook de tweede zaalwedstrijd winnend heeft afgesloten.