02-02-2020 SV Melderslo 1 – De Peelkorf 1

SV Melderslo verliest, maar lijkt op weg terug

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 2 februari tegen De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn. De wedstrijd vond plaats in sporthal De Berkel in Horst. De vorige confrontatie tussen de twee ploegen werd nipt gewonnen door SV Melderslo. Dit keer trok De Peelkorf aan het langste eind. De eindstand werd 13-16.

Vanaf het begin was het spannend en ging het gelijk tegen elkaar op. Hoewel SV Melderslo de laatste wedstrijden wat moeite had met scoren, lukte het nu om De Peelkorf bij te blijven. Grote gaten werden er niet getrokken en hoewel De Peelkorf even voor rust met 6-8 voor stond, wist SV Melderslo die stand nog voor het rustsignaal gelijk te trekken. Na rust bleef het spannend. De Peelkorf kwam telkens voor, maar SV Melderslo wist dan al snel weer op gelijke hoogte te komen. Toch lukte het de uitploeg om in de slotfase de wedstrijd naar zich toe te trekken. Het gat werd vergroot naar drie doelpunten, en hoewel SV Melderslo bleef proberen, lukte het niet meer om de achterstand in te halen. De wedstrijd werd verloren met 13-16. Toch kijkt de ploeg niet ontevreden terug op deze wedstrijd. Er werd bij vlagen mooi spel gespeeld, iets wat de afgelopen weken ver te zoeken was. Zo lijkt de ploeg ondanks het verlies toch op de goede weg terug te zijn.