02-04-2017 Achates 1 – SV Melderslo 1 : 1 – 0

Melderslo komt tekort
ACHATES – SV MELDERSLO: 1-0
Voor de mannen van Leon Vievermans staat op zondag 2 april de uitwedstijd tegen Achates op het programma. De thuiswedstrijd werd destijds met 1-3 verloren. Om nog aanspraak te kunnen maken op de tweede periodetitel of zelfs de derde plaats, is een overwinning tegen de mannen uit Ottersum noodzakelijk.

Het is Achates dat goed uit de startblokken komt. Rob Driessen moet meteen aan de bak om een aanval onschadelijk te maken. Een lichte blessure aan zijn enkel is het gevolg. In het verdere verloop van de wedstrijd blijft hij hiervan hinder ondervinden. Hij verbijt zich echter en zet door.
In de 4e minuut verschijnt Melderslo gevaarlijk voor het doel van Achates. In eerste instantie wordt een schot van Bart Verheijen geblokkeerd en belandt voor de voeten van Jeroen Gubbels. Deze schiet hard en laag langs het doel. Enkele minuten later is het Stijn Vullings die handig tussen twee verdedigers door slalomt. Zijn voorzet is te zwak en kan makkelijk verdedigd worden.
In het vervolg van de wedstrijd wordt Achates steeds gevaarlijker. Via de opkomende backs proberen ze hun lange centrumspits in scoringspositie te brengen. In de 18e minuut is het dan ook bijna raak. Maar de kopbal belandt tegen de dwarslat. In de 2e minuut is het wederom Stijn die zich vrijspeelt. Nu geeft hij een perfecte voorzet op Stan van de Pas. De kopbal die hij produceert gaat echter over het doel. Stan, die in het eerste half uur actief aanwezig is, zal hierna nog een kans krijgen maar schiet hoog over.
Ook Bram Keiren krijgt nog een mogelijkheid. Op de rand van het 16 meter gebied krijgt hij de bal aangespeeld. De bal belandt op één van de vele polletjes, en Bram schiet hierdoor langs de bal.
Op slag van rust claimt Achates een penalty als de bal tegen de handen van Rob Driessen geschoten wordt. Dit wordt door de scheids gezien als “aangeschoten”. Met een 0-0 stand gaan beide partijen naar de thee.

In de tweede helft krijgt Achates al meteen een dot van een kans, maar weet deze niet te verzilveren. Melderslo had hierdoor gewaarschuwd moeten zijn. Echter nog geen minuut later staat één van de Ottersumse aanvallers al weer vrij voor Bas Van Westerveld. Met een mooie lob-bal scoort Achates de 1-0. Melderslo wordt hierdoor gedwongen om iets aanvallender te spelen. Het resulteert in enkele afstandsschoten en corners. Echter een goede scoringskans wordt nauwelijks gecreëerd. Het is juist Achates dat steeds gevaarlijker wordt en enkele malen de mogelijkheid krijgt om de 2-0 te scoren. Goed keeperswerk van Bas van Westerveld en het degelijk optreden van Jeroen Kallen voorkomen dit. Omdat steeds meer spelers van Melderslo last krijgen van pijntjes moet er noodgedwongen gewisseld worden. Ook de ingevallen Gijs Coenders, Erik Spreeuwenberg en Paul Vullings kunnen weinig uitrichten. Omdat Achates weigert om de 2-0 te maken blijft Melderslo zich inzetten voor een beter resultaat.
Maar na precies 90 minuten spelen, staat nog steeds de 1-0 op het scorebord. Melderslo verliest van een tegenstander die op alle fronten net iets beter is.