02-06-2019 MKV 1 – SV Melderslo 1

Melderslose korfbalsters zijn kampioen

De korfbalsters van SV Melderslo 1 hebben op zondag 2 juni het kampioenschap in de Overgangsklasse veiliggesteld. Op sportpark ‘t Rooi in Milheeze werd MKV 1 gemakkelijk met 4-15 verslagen. De ploeg promoveert hiermee naar de Hoofdklasse.

Of het door de hitte kwam of dat het de zenuwen waren, het begin van de wedstrijd verliep wat stroefjes. Toch was het wel SV Melderslo dat meteen de voorsprong pakte, welke de ploeg de rest van de wedstrijd niet meer weg zou geven. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het spel steeds beter. Bij rust stond er al een voorsprong van 2-7 op het scorebord. Dat betekende echter niet dat de ploeg er al was. Tijdens de vorige confrontatie tussen SV Melderslo en MKV wist MKV het na een even grote achterstand nog heel spannend te maken. SV Melderslo was dus gewaarschuwd en de speelsters wisten dat ze scherp moesten blijven. Dat lukte aardig, meteen na rust werd begonnen met het uitbreiden van de voorsprong. Aanvallend werd er veel gecreëerd en verdedigend had de ploeg het goed dicht staan, waardoor MKV moeilijk tot scoren kwam. In de slotfase trok SV Melderslo nog een eindsprint, wat de eindstand op 4-15 bracht. Daarmee kon voor SV Melderslo het feest beginnen en is de ploeg één speelronde voor het competitie-einde zeker van een eerste plaats en promotie naar de Hoofdklasse.