02-10-2016: Dakos 1 – Melderslo 1

Derde zege op rij voor korfbalsters SV Melderlso
De SV Melderslo-korfbalsters speelden zondag 2 oktober tegen koploper DAKOS 1 uit Someren. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Plagge in Someren-Heide.

SV Melderslo begon niet scherp aan de wedstrijd. Er werd verdedigend te weinig druk gegeven, waardoor DAKOS al binnen enkele minuten uit twee afstandsschoten kon scoren. Daarna kwam SV Melderslo echter sterk terug. Er werden enkele goede kansen gecreëerd en hoewel de ploeg het verdedigend nog steeds zwaar had, lukte het de korfbalsters uit Melderslo om het redelijk dicht te houden en zelf ook enkele doelpunten te maken. Bij een stand van 3-5 gingen de teams de kleedlokalen in. Na rust begon de ploeg sterk. SV Melderslo wist dat het moest blijven gaan wilde het de wedstrijd winnen en de voorsprong werd uitgebreid. Na de 5-10 zakte het spel bij SV Melderslo een beetje in. Er werd minder gecreëerd en slordiger gespeeld, waardoor SV Melderslo het zichzelf onnodig moeilijk maakte. DAKOS kwam tot 8-10. Tot in de slotfase lukte het SV Melderslo om het gat van twee doelpunten te behouden. In de laatste speelminuten stond het 10-12. DAKOS kwam toch nog even heel dichtbij door een halve minuut voor tijd de 11-12 te scoren. SV Melderslo hield echter gecontroleerd balbezit in de laatste seconden, waardoor de twee punten verdiend mee terug naar Limburg gingen. SV Melderslo staat door deze winst op een gedeelde eerste plaats in de overgangsklasse.