03-02-2019: SV Melderslo 1 – Altior 1

Korfbalsters SV Melderslo pakken belangrijke punten

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 3 februari tegen Altior 1 uit Heeswijk-Dinther. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand was 10-8.

SV Melderslo kende een bliksemstart in deze wedstrijd en stond binnen 10 minuten op een 4-0 voorsprong. Na een time-out aan de kant van Altior, werd de ploeg uit Heeswijk-Dinther echter wakker en stagneerde het aan de kant van SV Melderslo. Altior begon aan een inhaalslag en was bij rust teruggekomen tot 4-3. Na rust was het in eerste instantie Altior dat opnieuw het initiatief pakte en doorging met waar het voor rust gebleven was. De ploeg kwam al snel op gelijke hoogte en nam daarna ook de voorsprong over: 6-7. Een time-out voor SV Melderslo zette de dames echter weer op scherp en de ploeg was er op gebrand om de wedstrijd te keren. Ze begon weer te scoren en kon na de 7-7 ook de 8-7 en de 9-7 op het scorebord zetten. In de slotfase scoorden SV Melderslo en Altior beide nog één keer, wat de eindstand bepaalde op 10-8. Twee zwaarbevochten punten voor SV Melderslo, die wel heel belangrijk zijn, omdat SV Melderslo hiermee het verschil met de onderste twee ploegen heeft vergroot tot vijf en zes punten. Bovendien klimt SV Melderslo een plekje in de ranglijst en staat het team nu op een vijfde plaats in de Hoofdklasse.