03-09-2017 SV Melderslo 1 – Rooi 1

Verliezend begin voor korfbalsters SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 3 september hun eerste competitiewedstrijd tegen KV Rooi 1 uit Sint-Oedenrode. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

Hoewel Melderslo de 1-0 al binnen één minuut in de korf had liggen, kreeg de ploeg het daarna moeilijk. KV Rooi bleek een stuk scherper in de afronding en stond daarnaast ook verdedigend haar mannetje. Tot de 2-2 bleef SV Melderslo bij, maar daarna wist KV Rooi uit te lopen tot een 2-6 voorsprong. Na een time-out leek SV Melderslo zich te herpakken. De ploeg liet een paar mooi acties zien, waarbij het goed gebruik maakte van de eigen kwaliteiten, en kwam daarmee terug tot 5-6. Nog vóór rust liep KV Rooi echter opnieuw uit, waardoor SV Melderslo in de rust toch weer tegen een 5-8 achterstand aankeek. Na de rust stonden de Melderslose korfbalsters verdedigend stabieler. Aanvallend wilde het echter niet goed lukken. De ploeg miste een aantal belangrijke kansen en kon de aansluiting met KV Rooi daardoor niet vinden. KV Rooi liep verder uit tot 5-11, en hoewel SV Melderslo de schade daarna weer wat wist in te halen, zat winnen er niet meer in. Met een eindstand van 9-13 moest SV Melderslo de punten helaas inleveren.