03-12-2017 Melderslo 1 – VVV’03 1: 1-0

Melderslo gelukkige winnaar.

Misschien was het door  het  waterkoude en miezerige  weer? Maar er viel over de hele wedstrijd voetballend niet veel te genieten van beide kanten. De gasten uit Venlo waren duidelijk gekomen om het middenveld van Melderslo en dan vooral Bart Verheijen  deze middag niet in het spel te laten komen. Daar stond tegenover dat Melderslo zelf nauwelijks of niet bij machte was om echte openingen te creëren. Een rustig afwachtend begin van beide kanten, met weinig acties voor beide doelen. Rond de 16e minuut kreeg Melderslo 3 corners op rij. Drie keer is scheepsrecht normaal gesproken, maar de grote kop kans werd helaas gemist door Tom Verlinden. Verder waren het een aantal spaarzame schoten op doel die of gemist werden of goed gestopt werden door de keeper van VVV’03. Opmerkelijk was nog een penalty moment vlak voor rust, dat voor iedereen buiten de lijnen zeker was, maar helaas had de scheidsrechter er niet het zicht op. Het bleef dus 0-0 voor rust. Na rust leek het er even op dat VVV’03 iets verder op ging schuiven en Melderslo wat meer onder druk wilde gaan zetten, maar dat was niet van lange duur. Bijna was het een eigen doelpunt van een VVV verdediger die een voorzet van Tom Verlinden maar net over het eigen doel wist te werken. Even later in de 54e minuut kreeg Melderslo wat het eigenlijk de eerste helft al had moeten hebben, een penalty. Via een goede combinatie werd Bart Verheyen goed vrij gespeeld in de zestien. Bart maakte slim gebruik van het geringe contact dat er was met de VVV verdediger en ging naar de grond. Bart Teeuwen schoot vanaf de 11 meterstip koelbloedig raak: 1-0. Melderslo hield het met hard werken redelijk goed overeind en had zelfs kans op meer als er iets beter en slimmer overleg was voor het doel van de tegenstander. Maar ook VVV kreeg nog enkele mogelijkheden in het laatste kwartier, zonder echt heel erg gevaarlijk te worden. Kortom, Melderslo een gelukkige winnaar deze middag. Met een scheidrechter die toch de wedstrijd niet helemaal goed aanvoelde.  Te veel gele kaarten m.n. voor de tegenstander VVV’03. Ietwat overdreven in de ogen van de supporters die de waterkou getrotseerd hadden deze middag. Complimenten voor de inzet en teamgeest van de rood-witten deze middag. Iets wat zeker ook belangrijk is om bovenin te blijven meedraaien.