04-02-2018 SV Melderslo 1 – Heumen 1: 15-13

Opnieuw overwinning voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 4 februari tegen Heumen 1 uit Heumen. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand was 15-13.

Vanaf het eerste fluitsignaal gingen de ploegen gelijk tegen elkaar op. Beide teams creëerden kansen en er werd om en om gescoord. Waar SV Melderslo in eerste instantie nog wat mat speelde, herpakte de ploeg zich snel en was het bij vlagen zelfs de betere ploeg in de eerste helft. Grote gaten werden er echter niet getrokken en bij rust was de stand 5-5. Na rust startte SV Melderslo erg goed. Snel achter elkaar werden er drie doelpunten gescoord en werd de gelijke stand omgezet in een 8-5 voorsprong. De wedstrijd was echter nog niet gespeeld. Heumen kwam terug tot nog maar één doelpunt verschil en wist even later zelfs weer tot een gelijke stand van 13-13 te komen. Een zenuwslopende slotfase volgde, waarin SV Melderslo uiteindelijk terecht aan het langste eind trok. Twee doelpunten van de thuisploeg zorgden ervoor dat de eindstand 15-13 werd en de punten naar SV Melderslo gingen. Door deze overwinning stijgt SV Melderslo van de zesde naar de vijfde plaats in de Hoofdklasse en staat de ploeg zo goed als veilig voor klassenbehoud.