04-03-2018 SV Melderslo 1 – Stormvogels 1: 14-20

Geflatteerd verlies voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 4 maart hun laatste zaalwedstrijd tegen Stormvogels 1 uit Luyksgestel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand was 14-20.

SV Melderslo begon goed aan de wedstrijd. Het kwam op een 3-1 voorsprong, maar Stormvogels liet al gauw blijken dat het niet naar Horst was gekomen om te verliezen. De ploeg uit Luyksgestel kwam terug tot 4-5 waarna SV Melderslo opnieuw de voorsprong pakte. In de laatste minuten van de eerste helft stond er een 10-7 voorsprong voor SV Melderslo op het scorebord, maar net voor het rustsignaal wist Stormvogels de schade nog te beperken tot 10-8. Na rust was Stormvogels de betere ploeg. Nog tot halverwege de tweede helft wist SV Melderslo qua stand redelijk bij te blijven, maar de ploeg kwam niet meer tot het goede spel van de eerste helft. Ze liet zich meeslepen in het hoge baltempo van Stormvogels. Daardoor werd ze slordig en lukte ook het scoren niet meer. Naarmate de wedstrijd vorderde, liep Stormvogels steeds verder uit. In het laatste kwartier van de wedstrijd viel er bij SV Melderslo niets meer, terwijl Stormvogels juist loepzuiver was in de afronding. Gevolg was een enigszins geflatteerde eindstand van 14-20.