05-02-2023: KVC 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo pakt twee punten met eenvoudige winst op hekkensluiter

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 5 februari tegen hekkensluiter KVC 1 uit Hapert en Hoogeloon. De wedstrijd werd gespeeld in de sporthal van MFA Hart van Hapert. SV Melderslo moest coach Edwin Griesheimer wegens ziekte missen, maar met Mieke Vogelzangs als invalcoach speelde de ploeg een goede wedstrijd. Er werd dan ook eenvoudig gewonnen met 7-24.

SV Melderslo liet in deze wedstrijd direct zien dat het de bovenliggende partij was. Er werd binnen de kortste keren een flink gat geslagen (0-5). Daarna zakte het even in, waardoor KVC terug kon komen tot 4-7. Voor de thuisploeg écht aan kon haken, stond het vizier van SV Melderslo echter alweer op scherp en kon SV Mederslo verder uitlopen. Er werd gerust bij een stand van 5-13. Na rust bleef SV Melderslo overduidelijk de betere ploeg. Aanvallend werden er goede kansen gecreëerd en bleven de doelpunten vallen. Verdedigend werd er nog wat meer druk gezet dan in de eerste helft, waardoor KVC het aanvallend erg zwaar had en amper tot scoren kwam. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een stand van 7-24 en is er na het verlies van vorige week tegen de koploper weer goed aan het zelfvertrouwen gewerkt door SV Melderslo. De ploeg blijft op een tweede plaats staan, waardoor er nog steeds kans is op promotie naar de Topklasse.