05-03-2023: De Peelkorf 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo toont veerkracht en wint na sterke comeback

Op zondag 5 maart speelden de korfbalsters van SV Melderslo 1 tegen De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn. In sporthal De Wetteling speelde de ploeg een uitermate zwakke eerste helft, maar in de tweede helft werd het tij gekeerd en werd uiteindelijk alsnog met 16-19 gewonnen.

SV Melderslo starte slap aan de wedstrijd en het lukte dan ook niet om een vuist te maken tegen De Peelkorf, dat een stuk lager op de ranglijst staat. De Peelkorf was erg fel en efficiënt, waar SV Melderslo mat en slordig speelde. Er werd veel onnodig balverlies geleden en met de kansen die werden gecreëerd, ging de ploeg niet zorgvuldig om. Hoewel dat in de stand in eerste instantie nog niet zichtbaar was, liep De Peelkorf vlak voor rust uit naar 11-7. Na een flinke peptalk in de rust, kwam er een heel ander SV Melderslo uit de kleedlokalen. Er werd direct gestart aan een inhaalslag en SV Melderslo kwam in enkele minuten tijd terug tot 11-10. Het was De Peelkorf dat daarna nog de 12-10 maakte, maar daarna ging SV Melderslo er overheen en werd er zelfs een gat van vier doelpunten geslagen. In de slotfase moest SV Melderslo blijven vechten om de voorsprong niet meer uit handen te geven. Dat deed de ploeg met verve en bij een stand van 16-19 klonk het eindsignaal. Daarmee is SV Melderslo weer een stapje dichterbij het veiligstellen van de tweede plaats, die recht geeft op het spelen van play-offs voor promotie naar de Topklasse.