06-02-2022: DAKOS 1 – SV Melderslo 1

Overtuigende zege voor gehavend SV Melderslo

Op zondag 6 februari speelde SV Melderslo 1 de eerste competitiewedstrijd na de lockdown. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal de Postel in Someren tegen DAKOS 1, een veelbelovende promovendus in de Hoofdklasse. SV Melderslo miste door corona en blessureleed drie basisspeelsters, maar wist toch een knappe 13-18 zege te boeken.

De wedstrijd begon van beide kanten fel. Het was DAKOS dat op een 1-0 voorsprong kwam, maar het antwoord van SV Melderslo volgde snel. In de eerste fase van de wedstrijd bleven de doelpunten om en om vallen. Na ongeveer een kwartier spelen waren het de Melderslose korfbalsters die dankzij goed verdedigen en mooi uitgespeelde aanvallen uit wisten te lopen. Zo stond er bij rust een stand van 7-11 op het scorebord. Na rust lukte het in eerste instantie om die voorsprong verder uit te bouwen. Daarna stagneerde het aanvallend een beetje en vielen de doelpunten wat minder makkelijk. Gelukkig stond SV Melderslo verdedigend nog steeds erg goed te korfballen, waardoor ook DAKOS niet zomaar tot scoren kwam. Wel gaf de ploeg uit Someren zich niet zomaar gewonnen en bleef het een ontzettend felle pot. De voorsprong gaf SV Melderslo echter niet meer weg en uiteindelijk klonk bij een stand van 13-18 het eindsignaal. Daarmee pakt de ploeg de eerste zege in de door corona aangepaste ‘mini-competitie’, waarin overigens wel gewoon een P/D-regeling van kracht is. Twee belangrijke punten voor SV Melderslo, dus!