06-10-2019: DAW Schaijk 1 – SV Melderslo 1

Twee keer winst voor SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 mochten afgelopen week twee maal aantreden voor een wedstrijd. Op donderdag 3 oktober speelden ze in de beker tegen De Korfrakkers 1 uit Erp, waar verrassend, maar overtuigend met 16-6 werd gewonnen. Op zondag was de reguliere competitiewedstrijd tegen DAW Schaijk, waar de eindstand 6-13 in het voordeel van SV Melderslo was.

De bekerwedstrijd tegen De Korfrakkers 1 werd thuis gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. SV Melderslo startte verrassend goed tegen de Topklasser en voormalig landskampioen uit Erp. De thuisploeg wist meteen op voorsprong te komen, maar was in de eerste helft nog niet heel duidelijk de betere ploeg. In de tweede helft was dat anders en was SV Melderslo duidelijk dominant. Er werd ontzettend goed korfbal gespeeld door de thuisploeg en dat was zichtbaar in de stand, waarin SV Melderslo steeds verder uitliep. Uiteindelijk klonk bij een stand van 16-6 het eindsignaal. Met deze overwinning is voor SV Melderlso overwintering in de bekercompetitie een feit. De volgende ronde wordt namelijk pas in april gespeeld.

Na de dus overtuigende zege op De Korfrakkers, stond op zondag de wedstrijd tegen DAW Schaijk op het programma. SV Melderslo begon niet super aan deze wedstrijd, maar kon wel meteen op voorsprong komen. Toch was DAW Schaijk de fellere ploeg, die meer vechtlust uitstraalde. Vooral in de aanval was dit goed zichtbaar. Verdedigend had SV Melderslo het aardig goed dicht staan, maar het team had moeite met het creëren van kansen tegen de hardwerkende ploeg uit Schaijk. Bij een magere stand van 3-5 gingen de teams de kleedkamers in. In de rust werd besloten dat er een schepje bovenop moest en hoewel DAW Schaijk in de tweede helft meteen de aansluitingstreffer kon scoren, ging SV Melderslo er daarna vol overheen. Binnen een kwartier tijd werd er een gat van zo’n vijf doelpunten geslagen. Die voorsprong kon SV Melderslo goed vasthouden en naarmate de tweede helft vorderde zelfs verder uitbouwen. De wedstrijd eindigde bij een stand van 6-13. Met deze overwinning staat de ploeg voorlopig op een vierde plaats in de Hoofdklasse.