07-04-2019: SV Melderslo 1 – IVO 1 2-2

Zonnetje, lekker briesje, sponsordag, biertje, wortels, paprika en frikandellen. Kortom: Alle ingrediënten voor een gezonde sportmiddag in Melderslo.
Melderslo en IVO zijn beiden gebaat bij 3 punten vandaag om een beetje lucht te krijgen in de onderste regionen. Beide ploegen beginnen dan ook fel aan de wedstrijd. Door een goede onderschepping vroeg in de wedstrijd door Teun Peeters kan Bart Verheijen op het doel van IVO af. Helaas mist zijn schot vanaf de rand van de 16 meter de juiste richting.
Een minuut later krijgt IVO een grote kans door matig ingrijpen bij een diepe bal. Keeper Bas redt met zijn voet. In de 10e minuut komt IVO op een 1-0 voorsprong. Een voorzet vanaf links wordt strak binnen geschoten, waarbij keeper Bas kansloos is.
Melderslo krijgt kansen via een vrije trap en een scherpe voorzet van Gijs Coenders bereikt net niet het juiste eindstation. Beide ploegen worden slordiger in de opbouw en IVO aast op een snelle counter. Tot aan de rust volgen er nog kansen aan beide zijden. Een indraaiende vrije trap richting doel van Jeroen Gubbels wordt getoucheerd maar valt helaas niet binnen. Aan de andere kant moet Bas nog tweemaal redding brengen op schoten van de IVO-spits. 0-1 is de ruststand.
Goed en wel uit de kleedkamers gaat de bal op de stip door een handsbal van IVO. De penalty die volgt wordt koelbloedig binnen geschoten door Bart Theeuwen. De feestvreugde na de gelijkmaker is echter van korte duur, want 3 minuten later komt IVO alweer op voorsprong. Een indraaiende vrije trap gaat aan alles en iedereen voorbij en stuitert in het doel van Melderslo, 1-2. Na de treffer volgt een periode zonder noemenswaardige kansen voor beide ploegen. Buiten enkele afstandsschoten komt er geen gevaar voor de doelmannen.
In de 86e minuut krijgt Melderslo uit het niets een 2e (geheel terechte) penalty toegekend. Jeroen Gubbels wordt gevloerd binnen de 16 en Bart Theeuwen schiet de penalty beheerst in het zijnetje. 2-2 en tijd voor een slotoffensief. Beide ploegen willen graag voor de winnende gaan, maar koesteren ook het punt van een gelijkspel. IVO komt nog het dichtst bij de winnende treffer, waarbij de bal net op tijd geblokt wordt door de defensie van Melderslo. Good old reserve-keeper Weaver moet zich nog bijna moe gaan maken als keeper Bas geraakt wordt door een IVO-speler, maar hij mag rustig op het bankje de wedstrijd afkijken.
Al met al een verdiende uitslag voor beide ploegen, waardoor het onderin erg spannend blijft in de 3e klasse C