07-05-2017 Olympia ’18 1 – Melderslo 1 : 2 – 0

Verslag wedstrijd Olympia ’18 – Melderslo

Melderslo was duidelijk naar Boxmeer gegaan om iets van de blamage van afgelopen wedstrijden proberen recht te zetten. Een rustig begin van de wedstrijd waarin Melderslo vooral verdedigend probeerde om de titelkandidaat van zich af te houden. In de beginfase gebeurde er niet zo heel veel. Melderslo was niet bij machte om het Olympia moeilijk te maken en daar stond tegenover dat de thuisploeg ook nog niet echt gevaarlijk kon worden. Helaas ging het toch mis in de 30e minuut waar een aanvaller van Olympia in de zestien licht  werd aangetikt. De terecht gegeven  penalty betekende de 1-0 voorsprong voor de thuisploeg, die tot dan toe niet echt overtuigen kon maar wel het betere van het spel had. Veel hoogtepunten kende de 1e helft niet. In de 2e helft speelde Melderslo met iets meer overtuiging, wat overigens niet tot echt uitgespeelde kansen leidde. Het eventuele gevaar zou dan al moeten komen uit vrije trappen of corners. Het was Jeroen Kallen die nog het  dichtst bij de gelijkmaker was met een kopbal. In de 88e minuut scoorde Olympia de voor hun bevrijdende 2-0. Een goal die ze al veel eerder hadden kunnen maken uit enkele grote kansen in met name de laatste 20 minuten van de wedstrijd. Een periode waarin Melderslo ook iets meer risico nam door mensen van achteruit door te schuiven. Dat mocht echter niet baten. Kortom, een verdiende overwinning voor Olympia. En Melderslo mag volgende week in de laatste wedstrijd nog laten zien dat het best aardig kan voetballen en ook nog de wil op kan brengen om het seizoen goed af te sluiten tegenover het thuispubliek als de competitie wordt afgesloten tegen Resia uit Wellerlooi.