07-10-2018: Merefeldia 1 – SV Melderslo 1

Melderslo neemt verdiend 3 punten mee naar huis.

Van een herfstdag kon deze zondag absoluut niet gesproken worden, al zochten de meeste supporters toch lekker het zonnetje op langs de kant. Dit was niet nodig om warm te blijven want Merefeldia en onze mannen van Melderslo schotelden het publiek een aantrekkelijke pot voetbal voor.

Merefeldia dat zijn eerste 2 wedstrijden had verloren, liet net als Melderslo in de beginfase zien dat er vandaag veel strijd op de mat zou worden gelegd. Vooral het eerste kwartier werd van beide kanten fel gejaagd en de opbouw snel verstoord. Toch kwam de buitenspeler van Merefeldia in de 6e minuut goed naar binnen en had een venijnig schot dat net over zeilde. In de 12e minuut onderschept Bart Theeuwen de bal op het middenveld, gevolgd door een mooie steekpass van Stan van de Pas op diezelfde Bart. De stift van Bart wordt door de keeper gepareerd, maar Bart krijgt een herkansing. Waar de meegereisde supporters aan de schaduwzijde al hard juichen voor een doelpunt, blijkt de bal in het zijnet te zijn beland.
Na een klein half uur krijgt Melderslo 2 goede kansen op een rij. Bart Verheijen lijkt tussen de verdedigers van Merefeldia door te glippen, maar wordt onreglementair gestuit binnen de 16. Melderslo heeft recht op een strafschop, maar deze wordt niet gegeven. Daarna kopt Stan een bal goed door op Peter Spreeuwenberg, die door mag richting goal. Helaas is de verdediger op de brommer en maakt de aanval onschadelijk.
Beide ploegen laten elkaar na de beginfase voetballen tot aan de middenlijn. Melderslo voetbalt goed, maar moet oppassen voor de razendsnelle uitbraken van de snelle voorhoede van de mannen uit Nederweert. Stan geeft in de 31e minuut een perfecte voorzet, waar een enorme kans uit ontstaat voor Dennis Gubbels. Hij stuit echter op de keeper die hier goed redt. Verdedigend heeft Melderslo de zaakjes goed op orde met goede ingrepen en korte dekking en aanvallend zijn er zo toch genoeg kansen te noteren, tijd voor een doelpunt!
Een corner van Dennis wordt direct door Bart V op de welbekende ‘petoeffel’ genomen, maar vliegt over het vijandelijke doel. Merefeldia wordt slordiger in de opbouw, wat bijna afgestraft wordt door een schot van Peter. Op naar de thee, 0-0, maar Melderslo de betere.
Direct na rust laat Melderslo zien waar het voor gekomen is. Eerst dwarrelt een voorzet van Peter nog op de paal, waarna Melderslo goed doorjaagt en middels een heerlijk één-tweetje tussen Bart V en Gijs Coenders stuurt Gijs Bart alleen op de keeper af. Bart blijft ijzig koel en schuift de bal in het hoekje, 0-1.
Daarna blijft het duel in evenwicht met enkele mogelijkheden over en weer. Vanaf de 75e minuut probeert Merefeldia een slotoffensief in te zetten. Ze dringen Melderslo iets verder terug en proberen met scherpe voorzetten vanaf de zijkanten gevaarlijk te worden. Gelukkig levert dit niks op. Een vrije trap en een corner maken het nog even spannend in de laatste minuten, maar Melderslo trekt de overwinning over de streep.
Met zes punten uit 3 wedstrijden mogen we spreken van een prima start van onze mannen, die vandaag als collectief lieten zien dat er dit seizoen van alles mogelijk is. Volgende week ‘another cook’ als koploper NWC uit Asten op bezoek komt.