08-05-2022: SV Melderslo 1 – VIOS 1

SV Melderslo pakt punt tegen koploper

Op zondag 8 mei stond voor de korfbalsters van SV Melderslo 1 de wedstrijd tegen koploper VIOS 1 uit Ottersum op het programma. VIOS stond voor aanvang van de wedstrijd één punt boven SV Melderslo, dat de tweede plek op de ranglijst invult. Na de wedstrijd op sportpark De Merel in Melderslo bleef dat onveranderd. Bij een eindstand van 9-9 werden de punten namelijk gedeeld.

SV Melderslo kende in deze wedstrijd wat opstartproblemen en liet het enorm felle VIOS in de beginfase het voortouw nemen. Het was dan ook de uitploeg die op een 0-2 voorsprong wist te komen, maar SV Melderslo kwam snel terug tot 2-2. Toch waren de Melderslose korfbalsters in de eerste helft niet volledig opgewassen tegen vechtmachine VIOS. Bij rust keek het team dan ook tegen een 4-6 achterstand aan. Na rust breidde VIOS de achterstand in eerste instantie uit naar 4-8, maar daarna zakte het spel van de uitploeg een beetje in. SV Melderslo schakelde echter een tandje bij en kwam steeds beter in de wedstrijd. De aanvallen van VIOS werden door sterk verdedigend spel kort gehouden en aanvallend werd er beter gezocht naar de beste kansen. Langzaam maar zeker werd de achterstand verkleind. Enkele minuten voor tijd scoorde SV Melderslo de gelijkmaker. Een gemiste strafworp aan de kant van VIOS even daarna voorkwam dat de punten alsnog mee naar Ottersum gingen. Bij een stand van 9-9 floot de scheidsrechter af. Een verdiend en belangrijk punt voor SV Melderslo in de strijd om promotie. De bovenste twee ploegen promoveren namelijk naar de Topklasse, dus SV Melderslo ligt nog altijd op koers.