08-09-2019: SV Melderslo 1 – Klimroos/VVO 1

SV Melderslo verliest nipt in eerste competitiewedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 8 september als promovendus hun eerste wedstrijd in de Hoofdklasse. De wedstrijd werd gespeeld tegen fusieteam Klimroos/VVO 1 uit Hoogeloon en Hapert, op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand was 13-14.

Vanaf het eerste fluitsignaal was de wedstrijd fel en ging het vrij goed tegen elkaar op. De ploegen wisten beide de nodige doelpunten te scoren en er werden geen grote gaten getrokken. SV Melderslo was in de eerste helft misschien ietsje beter, maar het miste te veel kansen, waardoor uitlopen niet lukte. In de rust stond er een nipte 7-6 voorsprong in het voordeel van SV Melderslo op het scorebord. Na rust was het echter Klimroos/VVO dat sterker uit de kleedlokalen kwam. De ploeg wist op gelijke hoogte te komen en ging daarna zelfs over SV Melderslo heen. SV Melderslo was slordig en maakte veel fouten in de passing, waardoor er te vaak onnodig balverlies werd geleden. Ook in de afronding was de ploeg nog steeds niet scherp. Dat resulteerde in een achterstand van 11-14 in de slotfase. Hoewel er voor geknokt werd om toch nog één puntje binnen te slepen, waren twee doelpunten van de thuisploeg in de laatste paar minuten daarvoor niet voldoende. Zo eindigde de eerste thuiswedstrijd in een zuur verlies voor SV Melderslo.