09-02-2020: Heumen 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo pakt eindelijk weer punten

De korfbalsters van SV Melderslo 1 hebben, na vijf verloren wedstrijden op rij, op zondag 9 februari weer twee punten gepakt. In sporthal De Passelegt in Overasselt werd met 12-15 van Heumen 1 gewonnen.

De wedstrijd begon een beetje mat. Er was weinig sfeer in de sporthal en het duurde even voor bij SV Melderslo de echte drive zichtbaar was. In het begin werden er dan ook geen gaten getrokken en ging het vrij gelijk tegen elkaar op. SV Melderslo kwam echter steeds beter in haar spel. Er werden mooie acties gemaakt en bij rust had de uitploeg een voorsprong gepakt van 6-10. Na rust was het aanvallend opnieuw even zoeken bij SV Melderslo. Verdedigend bleef de ploeg echter stabiel. Heumen wist het gat nog heel even te verkleinen naar twee doelpunten, maar dat was van korte duur. SV Melderslo bouwde de voorsprong opnieuw uit naar vier doelpunten. Vlak voor tijd wist Heumen nog één keer te scoren, maar de twee punten gingen bij een eindstand van 12-15 mee naar Melderslo. De ploeg stijgt hiermee naar plaats 5 op de ranglijst.