09-04-2017 Melderslo 1 – EWC’46 1 : 3 – 4

SV Melderslo 1 laat punt liggen tegen EWC’46 1
Op de jaarlijkse sponsordag krijgt SV Melderslo EWC uit Well op bezoek. De uitwedstrijd werd in oktober vorig jaar nog gewonnen met 1-4. Dus dat geeft goede hoop voor de Melderslonaren.

De eerste tien minuten hebben beide teams een aantal kleine kansen. Tot in de 11de minuut een speler van EWC vrij voor de keeper Bas v Westerveld komt maar tot opluchting van de vele toeschouwers de bal naast schuift. Maar snel erna krijgt Koen stevens van EWC de bal mooi aangespeelt en heeft deze vrij voor het inschuiven 0-1. Bram Keiren krijgt na de aftrap gelijk een kans op de gelijkmaker, helaas…. In de 20ste minuut een vrije trap van Casper de Swart deze word mooi terug gekopt en klaar gelegd voor Gijs Coenders. Het puntje van de schoen mist net de bal, jammer. In de 25ste krijgt Gijs weer een kans vanaf de 16 maar raakt de bal niet goed. In de 36ste een identieke situatie waar Gijs zich nu mooi vrij draait en de bal rechts in de onderhoek laat rollen 1-1. Melderslo dringt aan maar heeft moeite met de snelle behendige spitsen van EWC. Zo krijgt Mimoun Akrom van EWC de bal aangespeeld vanuit een lange bal. Heeft 2 man van Melderslo bij zich maar is deze en de keeper toch te slim af. 1-2 staat er op het scorebord met rust. Na rust zet EWC gelijk druk dat resulteert in het vrij spelen van Tomas van Ham voor onze keeper. Hij blijft rustig en schuift de bal rechtsonder in de goal. Onhoudbaar voor Bas van Westerveld. Melderslo komt wel gelijk met een passend antwoord. De goed spelende Bram Keiren speelt zich vrij en zet de 2-3 op het bord.  Melderslo blijft zich kleine kansen creëren, maar daartegen zijn de uitbraken van EWC levensgevaarlijk. In de 60ste minuut laat Mimoun Akrom van EWC zich te opzichtig vallen in de 16 van Melderslo  waarvoor hij geel krijgt. Zo krijgt in de 78 minuut Jeroen Kallen van Melderslo ook geel voor een overtreding van de arbitrage uit Tegelen. In de 80ste minuut worden Gijs Coenders en Bram Keiren gewisseld voor Stan vd Pas en Jeroen Gubbels. Deze laatste staat er net in en maakt een geweldige solo vanaf de middenlijn naar de rand 16 en met een geplaatst schot zet hij 3-3 op het scorebord. De laatse tien minuten hebben beide teams nog een aantal kansjes. In de 90ste minuut laat alweer Mimoun Hakrim van EWC zich vrij makkelijk vallen in de 16 van Melderslo na een verdedigende inzet van Jeroen Kallen. De scheidsrechter trekt geel. Aan de kant van de lijn denkt men eerst voor Mimoun voor weer een schwalbe. Maar nee, voor Jeroen Kallen de tweede Gele kaart en dus rood en een strafschop. Terecht! Toch wel discutabel en dan al zeker zeer zwaar gestraft. De strafschop word genomen door Mimoun zelf en in eerste instantie gestopt door Bas van Westerveld. Helaas kan hij de tweede inzet niet stoppen 3-4. En einde wedstrijd. Melderslo heeft toch enigszins het gevoel dat hun een punt is afgenomen.