09-09-2018: SV Melderslo 1 – Celeritas/Avanti 1

SV Melderslo pakt eerste punten

Voor de korfbalsters van SV Melderslo 1 stond op zondag 9 september, na een intensieve voorbereiding in de maand augustus, de eerste competitiewedstrijd op het programma. De wedstrijd werd gespeeld tegen Celeritas/Avanti 1 uit Schijndel op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand werd 11-10.

SV Melderslo wist vanaf minuut één veel kansen te creëren en kwam dan ook al snel op een 2-0 voorsprong. Celeritas/Avanti herpakte zich echter, en wist al snel weer op gelijke hoogte te komen. Hoewel SV Melderslo veel meer kansen kreeg, vielen de doelpunten om en om. Het was de ploeg uit Schijndel die iets voor rust de voorsprong wist te pakken. Bij een stand van 5-7 klonk het rustsignaal. Na rust bleef het spelbeeld in eerste instantie hetzelfde: SV Melderslo creëerde veel kansen, maar het was Celeritas/Avanti dat beter was in de afronding. De ploeg breidde de voorsprong uit naar 5-8, maar daarna kwam SV Melderslo terug. Verdedigend stond het team nu beter en ook aanvallend werd er effectiever met de kansen omgegaan. In de slotfase van de wedstrijd stond het 10-10. In de laatste minuut van de wedstrijd maakte een speelster van Celeritas/Avanti aan de middellijn een overtreding op een speelster van SV Melderslo. SV Melderslo kreeg hiervoor terecht een vrije worp, die koelbloedig werd ingeschoten. De thuisploeg wist de wedstrijd daarna rustig uit te ballen en hield met een eindstand van 11-10 de eerste twee punten dus in eigen huis.