09- 10-2016: Melderslo 1 – VVO 1

Korfbalsters SV Melderslo koploper na nipte winst
De korfbalsters van SV Melderslo speelden zondag 9 oktober tegen VVO 1 uit Hapert. VVO stond samen met SV Melderslo en een andere ploeg op een gedeelde eerste plaats. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

In de beginfase van de wedstrijd gingen de ploegen gelijk tegen elkaar op. Tot 3-3 lukte het VVO bij te blijven, maar daarna was SV Melderslo dominant. Door een aantal rake afstandsschoten en mooi uitgespeelde kansen liep SV Melderslo uit tot 7-3 bij rust. VVO gaf echter niet gemakkelijk op en profiteerde na rust effectief van het dipje van SV Melderslo. De ploeg uit Hapert kwam terug tot 8-8. Niet lang daarna lukte het SV Melderslo gelukkig om de scherpte vooral verdedigend terug te vinden. Aanvallend bleef het scoren moeilijk, maar de Melderslose korfbalsters wisten toch weer een voorsprong van 11-8 te pakken. In de slotfase van de wedstrijd maakte SV Melderslo het zichzelf erg moeilijk door VVO opnieuw terug te laten komen tot 11-10. In een paar zenuwslopende laatste speelminuten, waarin VVO nog een paar lange aanvallen opeiste, lukte het SV Melderslo om het dicht te houden, waardoor de twee punten terecht in Melderslo bleven. Door verlies van een van de andere directe concurrenten staat SV Melderslo nu alleen aan kop in de overgangsklasse.