10-03-2019: Stormvogels 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo-korfbalsters verliezen van koploper

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 10 maart tegen koploper Stormvogels 1 uit Luyksgestel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Stap in Luyksgestel. Hoewel het nog lang spannend was, werd de eindstand uiteindelijk 22-15.

De wedstrijd ging fel van start en het was Stormvogels dat de score opende. Ver konden de Luyksgestelse korfbalsters, die dit zaalseizoen nog geen enkele wedstrijd verloren, echter niet uitlopen op SV Melderslo. Er werden geen gaten van groter dan twee doelpunten getrokken en SV Melderslo wist tegen de verwachtingen in best goed bij te blijven. Bij rust was de stand 12-10 in het voordeel van Stormvogels. SV Melderslo kreeg de taak om na rust nog wat korter te gaan verdedigen en om vooral lekker te blijven korfballen. In eerste instantie lukte dat vrij aardig. SV Melderslo wist zelfs twee keer de voorsprong te pakken (12-13 en 13-14), wat voor de nodige onrust aan de kant van Stormvogels zorgde. Dit was echter niet van lange duur. Stormvogels kreeg de zaken vrij snel weer op orde en nam de voorsprong weer over. Bij SV Melderslo sloeg de vermoeidheid daarna toe. Ook vergat de ploeg aanvallend haar eigen spel te blijven spelen, terwijl Stormvogels er in de laatste tien minuten van de wedstrijd juist nog een effectieve eindsprint uit wist te persen. Dit bracht de eindstand wat geflatteerd op 22-15. SV Melderslo blijft hiermee op een zesde plaats staan in de Hoofdklasse.