10-09-2017: VVO 1 – SV Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo pakken eerste punten

Na de eerste verloren competitiewedstrijd en de verloren bekerwedstrijd van donderdag, speelden de korfbalsters van SV Melderslo op zondag 10 september tegen VVO uit Hapert. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark ‘De Lemelvelden’ in Hapert.

SV Melderslo begon sterk aan de wedstrijd. Het stond al snel op een 0-3 voorsprong, maar wist deze helaas niet verder uit te bouwen doordat de ploeg na deze sterke beginfase veel kansen ging missen. VVO had wat minder kansen nodig en kon de aansluiting met Melderslo dus houden. Hierdoor bleef het spannend, hoewel SV Melderslo wel sterker was en meer creëerde. De ploegen gingen bij een stand van 4-6 de rust in. Na de rust ging SV Melderslo beter afronden en ook verdedigend stond de ploeg als een sterk collectief. Tot 5-7 wist VVO bij te blijven, maar daarna liep SV Melderslo uit tot 5- 13. Hoewel VVO in de slotfase van de wedstrijd nog twee keer wist te scoren, hielp dit de Hapertse ploeg niet meer naar de overwinning toe. Bij een eindstand van 7-13 gingen de twee punten mee naar Melderslo.