10-10-2021: Heumen 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo wint royaal van hekkensluiter Heumen

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 10 oktober tegen Heumen 1 op sportpark Toppenberg in Heumen. Heumen stond voor deze wedstrijd met nul punten uit vier wedstrijden onderaan in de Hoofdklasse. Daar kwam zondag geen verandering in, want de wedstrijd werd met 5-15 gewonnen door SV Melderslo.

SV Melderslo kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong, maar kreeg het daarna wat moeilijker. In plaats van de makkelijke, werd te vaak voor de moeilijke weg gekozen, waardoor scoren lastig was. Gelukkig kreeg Heumen aanvallend ook niet veel klaar, waardoor de voorsprong wel behouden bleef. Bij rust was de stand 2-5. Na rust bleef het spelbeeld in het begin hetzelfde, maar later in de tweede helft kreeg SV Melderslo de smaak te pakken. De uitploeg had nu meer dan genoeg kansen en hoewel die lang niet allemaal benut werden, werd de voorsprong op Heumen wel steeds groter. Uiteindelijk klonk bij een stand van 5-15 het eindsignaal. Door deze ruime zege staat SV Melderslo op de derde plaats in de Hoofdklasse, slechts één punt achter de nummer 2 en twee punten achter de koploper in de poule.