11-10-2020: De Horst 1 – SV Melderslo 1

Moeizame, maar verdiende zege voor SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 11 oktober tegen De Horst 1 uit Groesbeek. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark Hoge Horst in Groesbeek. Het was opnieuw een moeizame wedstrijd voor de uitploeg, maar dit keer trokken de Melderslose korfbalsters aan het langste eind.

De wedstrijd begon vrij fel en het was SV Melderslo dat vanaf het begin de meeste kansen creëerde. Helaas was de ploeg, net als vorige week, niet al te zuiver in de afronding. Verdedigend was SV Melderslo wel sterk en er hoefden dan ook maar weinig tegendoelpunten te worden geïncasseerd. Bij rust stond SV Melderslo met 3-6 voor. Na rust werd die voorsprong in eerste instantie behouden, doordat er nog steeds goed werd verdedigd. Het scoren stagneerde echter en dat gaf De Horst de kans om terug te komen. Hoewel SV Melderslo betere kansen had, stond er vijf minuten voor het einde van de wedstrijd een gelijke stand op het scorebord. Een spannende slotfase volgde, waarin het uiteindelijk SV Melderslo was dat met een schot van afstand de twee punten op wist te eisen. Bij een stand van 7-8 klonk het eindsignaal. Een moeizame, maar verdiende overwinning voor SV Melderslo.