12-05-2019: Odisco 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo-korfbalsters winnen wedstrijd in tweede helft

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 12 mei tegen de nummer 2 van de poule, Odisco 1 uit Olland. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark D’n Ekkerzicht in Olland. De eindstand werd 6-10.

SV Melderslo begon niet goed aan de wedstrijd. De ploeg was niet fel en liep vanaf het begin achter de feiten aan. Vooral aanvallend liep het zeer matig en deed SV Melderslo te weinig met de fouten die Odisco verdedigend maakte. Bij rust stond er dan ook een magere stand van 4-4 op het scorebord. Na een flinke peptalk in de rust kwamen de speelsters van SV Melderslo in de tweede helft een stuk beter uit de startblokken. In eerste instantie lukte het nog niet om ook een voorsprong te pakken, maar naarmate de tweede helft vorderde, werd SV Melderslo steeds dominanter. Het lukte Odisco nauwelijks nog te scoren, waar SV Melderslo nu juist veel kansen creëerde en deze ook benutte. Na de 6-6 maakte SV Melderslo achtereenvolgens de 6-7, 6-8 en de 6-9. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Bij een stand van 6-10 klonk uiteindelijk het eindsignaal. Op basis van de tweede helft een verdiende overwinning voor SV Melderlso, dat nog steeds de koppositie in de Overgangsklasse inneemt.