12-09-2021: MKV 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo start competitie met onnodig verlies

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 12 september hun eerste competitiewedstrijd tegen promovendus MKV 1 uit Milheeze. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark ‘t Rooi in Milheeze. Het lukte SV Melderslo niet om de punten mee naar huis te nemen. De wedstrijd werd met 13-12 verloren.

SV Melderslo begon niet goed aan de wedstrijd. Waar MKV furieus uit de startblokken kwam, ontbrak aan de Melderslose zijde scherpte en felheid. De uitploeg keek dan ook al snel tegen een achterstand aan, die MKV uit wist te breiden tot 4 doelpunten verschil. Nog voor rust werd het gat wat verkleind. Bij een stand van 8-6 gingen de ploegen de kleedkamers in. Na rust was het opnieuw MKV dat het initiatief nam en erg zuiver was in de afronding. Hoewel SV Melderslo steeds beter in de wedstrijd kwam, moest de ploeg daardoor opnieuw een gat van 4 doelpunten zien te dichten. Aangezien kans na kans werd gemist, bleek dit een lastige opgave. Toch kwamen de Melderslose korfbalsters tot twee keer toe op gelijke hoogte met MKV (10-10 en 12-12). Na een zenuwslopende slotfase was het het team uit Milheeze dat aan het langste eind trok. Bij een stand van 13-12 floot de scheidsrechter af.