13-01-2019 Rooi 1 – SV Melderslo 1

Belangrijke punten voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 13 januari de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar. De wedstrijd werd gespeeld tegen KV Rooi 1 in sporthal De Streepen in Sint-Oedenrode. De eindstand werd 9-11.

SV Melderslo begon niet geheel scherp aan de wedstrijd. Er was wat weinig beweging en er werden veel verkeerde passes gegeven. Verdedigend stond de ploeg ook matig, maar na een time-out werd dat probleem snel opgelost. Vanaf toen had KV Rooi moeite met de druk die SV Melderslo gaf. Aanvallend bleef het echter moeilijk, dus een voorsprong kon SV Melderslo niet nemen. De ruststand was 5-5. Na rust kwam KV Rooi wat beter uit de kleedlokalen dan SV Melderslo. De thuisploeg wist uit te lopen naar 7-5, maar daarna werd SV Melderslo ook weer wakker. Met twee strafworpen werd de stand gelijk getrokken en daarna kon SV Melderslo uitlopen naar 8-10 en later zelfs 8-11. KV Rooi maakte de het in de slotfase nog even spannend door de 9-11 te maken, maar verder kwam de ploeg niet. Zo gingen de twee punten terecht mee naar Melderslo. Een belangrijke overwinning voor SV Melderslo, waarmee de ploeg weer aanhaakt bij de middenmoot van de Hoofdklasse.