13-02-2022: SV Melderslo 1 – Oranje Wit 1

SV Melderslo laat punten liggen

Op zondag 13 februari speelden de korfbalsters van SV Melderslo 1 tegen Oranje Wit 1 uit Leunen. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. Een collectieve off day zorgde ervoor dat Oranje Wit met een eindstand van 14-15 de punten mee naar huis kon nemen.

Het was SV Melderslo dat, zij het met horten en stoten, de leiding nam in de beginfase van de wedstrijd. De thuisploeg wist zelfs op een 5-2 voorsprong te komen, maar erg overtuigend was het spel niet. Bovendien werd er onzorgvuldig omgegaan met de kansen die wel werden gecreëerd. Nog voor rust had het enorm felle Oranje Wit zich via enkele schoten van afstand dan ook al terug in de wedstrijd geknokt. Na rust ging de ploeg uit Leunen verder met waar ze gebleven was. SV Melderslo kwam daarentegen nog steeds niet goed in haar spel, hoe hard er ook gewerkt werd. Halverwege de tweede helft keek SV Melderslo tegen een 7-12 achterstand aan. Vanaf dat moment begon de ploeg aan een knappe comeback en in de eindfase lukte het zelfs om weer op gelijke hoogte te komen. Een spannend slot volgde, waarin nog diverse keren werd gescoord. Het was Oranje Wit dat uiteindelijk aan het langste eind trok en 30 seconden voor tijd het winnende doelpunt scoorde. De eindstand was 14-15. Een zuur en onnodig verlies, dat SV Melderslo later in de competitie weer recht zal moeten trekken.