13-04-2017: Rietvogels 1 – SV Melderslo 1: 16-19

Korfbalsters SV Melderslo winnen opnieuw

De korfbalsters van SV Melderslo speelden afgelopen donderdag 13 april tegen Rietvogels uit Riethoven. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark Den Droevendaal in Riethoven. De vorige confrontatie tussen de ploegen werd ruim gewonnen door SV Melderslo.

Al vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat het geen makkelijke wedstrijd ging worden. Rietvogels is een werkploeg, die niet terugdeinst voor het fysieke. Met een scheidsrechter die er wat dat fysieke betreft af en toe helemaal naast zat en de enorm slechte afronding van SV Melderslo was het een moeilijk beginfase. De Melderslose korfbalsters keken dan ook al veel te snel tegen een achterstand van 5-1 aan. Na een time-out ging het roer echter om. SV Melderslo werd ook feller in de duels en scherper in de afronding. Bij rust was de ploeg al teruggekomen tot een stand van 7-6. Na rust was SV Melderslo duidelijk beter dan Rietvogels. Het scoren ging opeens veel makkelijker, en hoewel ook Rietvogels nog doelpunten wist te maken, was SV Melderslo in de tweede helft de betere ploeg. Het team hield het hoofd koel bij vreemde beslissingen van de scheidsrechter en ging niet mee in de frustratie van de tegenstander. Mede hierdoor, en door de scherpte in de afronding die in de tweede helft terug was, werd de wedstrijd gewonnen met 16-19 en gingen de twee punten dus verdiend mee naar Melderslo.