13-05-2018: Rietvogels 1 – SV Melderslo 1: 10-15

Korfbalsters SV Melderslo winnen ruim

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 13 mei tegen Rietvogels 1 uit Riethoven. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark Den Droevendaal in Riethoven. De eindstand was 10-15.

SV Melderslo kende een enorm scherpe start. Binnen tien minuten stond de ploeg op een 0-5 voorsprong. Daarna leek Rietvogels ook wakker te zijn. Toch bleef SV Melderslo de betere ploeg. Er werd met veel rust en overtuiging gekorfbald en de ploeg creëerde veel. In de rust stond er een stand van 5-11 op het scorebord. Na rust veranderde het spelbeeld wat. Rietvogels scoorde snel drie keer achter elkaar, maar daarna stond SV Melderslo weer op scherp. Het team creëerde wat minder dan in de eerste helft, maar verdedigend was de concentratie terug. De wedstrijd werd inmiddels steeds fysieker en dat ging ten koste van het mooie korfbal dat SV Melderslo in de eerste helft had laten zien. Toch bleef de ploeg hier rustig onder en werd de wedstrijd rustig uitgebald. De eindstand van 10-15 zorgt ervoor dat SV Melderslo nu op een derde plaats staat in de Overgangsklasse.