13-10-2019: RKSVO 1 – SV Melderslo 1: 3-3

Op deze zonnige zondagmiddag stond de ploeg uit Melderslo maar 1 ding te doen en dat is 3 punten pakken om zodoende weg te komen van die vervelende laatste plek.  Dit moest gaan gebeuren op sportpark De Houwhakker in Ospel tegen de lokale trots. In de 10e minuut laat Melderslo de zo gewenste 0-1 op het scorebord zetten. De combinatie tussen Peter en Gijs brengt Gijs vrij in de zestien. Zijn voorzet wordt nog geblokt, maar de afvallende bal wordt door Bram Keiren met links  binnen geschoten. In de 15e minuut is de stand al 0-2. De corner die ver voorbij de 2e paal wordt neerlegd wordt op werkelijk fantastisch wijze (volley) door Bart Teeuwen binnengeschoten. De 0-3 van Melderslo mag er ook zeker wezen. De bal van Gijs op op Bart is op maat. Bart’s actie prima. Zijn schot komt via de hand van de keeper en de paal terug en daar weet de doorgelopen Bart wel raad mee. Op slag van rust maakt Ospel de 1-3. Door het wegglijden van Bart Teeuwen wordt de bal rand zestien weggewerkt. Daar wordt direct uitgehaald en dit schot laat doelman Westerveld kansloos. In de tweede helft laat RKSVO beter voetbal zien. Ze hebben het betere van het spel. Melderslo loert op de counter. De solo van de ingevallen Jeroen had wellicht meer verdiend dan het vangnet. In de 74e minuut mag de nummer 6 van Ospel wegens herhaaldelijk ruw spel terecht met zijn 2e gele kaart het veld verlaten.Wedstrijd gespeeld? Zeker niet! 3 minuten later vliegt een afstandschot, na slordig balverlies van Melderslo, tegen de touwen 2-3. Billeknijpen en terecht. Want 4 minuten later kopt RKSVO uit een corner de 3-3 binnen. Voor de toeschouwers een zeer vermakelijke wedstrijd, maar aan Melderslo zijde zal stierlijk gebaald worden vanwege het weggeven van twee punten.