13-10-2019: SV Melderslo 1 – Oranje Wit 1

SV Melderslo wint en stijgt naar derde plaats

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 13 oktober tegen Oranje Wit 1 uit Leunen. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo en eindigde in een 15-13 overwinning voor de thuisploeg.

SV Melderslo begon niet heel scherp aan de wedstrijd en keek dan ook al snel tegen een 0-1 achterstand aan. Dat was blijkbaar even nodig om de ploeg wakker te krijgen, want daarna nam SV Melderslo de dominante rol over van Oranje Wit. Hoewel er ook de nodige kansen werden gemist, kon de thuisploeg met goed spel uitlopen naar een voorsprong van 8-2. Oranje Wit wist nog voor rust al wat te herstellen en kwam terug tot 10-6. Na rust bleef SV Melderslo in eerste instantie de betere ploeg. Er werd weer een marge van vijf doelpunten gepakt, maar daarna kreeg de ploeg het moeilijker. Oranje Wit ging op een andere manier verdedigen en in plaats van hier goed op in te spelen, werd SV Melderslo slordig in zowel de passing als de afronding. Vele kansen werden gemist en het lukte maar niet om de voorsprong verder uit te bouwen. Verdedigend stond het team echter nog steeds als een huis, waardoor de overwinning geen moment echt in gevaar kwam. Iets voor tijd wist Oranje Wit nog wat in te lopen, maar de achterstand kon de ploeg uit Leunen niet meer inhalen. Bij een eindstand van 15-13 bleven de twee punten verdiend in Melderslo. SV Melderslo staat nu als promovendus op een knappe derde plaats in de Hoofdklasse.