14-05-2017 Melderslo 1 – Resia  1 : 2 – 4

Plaats 9 voor  Melderslo.

Melderslo 1 – Resia  1.

Eindelijk ging het nergens meer om in de wedstrijd tussen Melderslo 1 en Resia 1, zoals dat zo mooi heet een wedstrijd om des keizers baard of je moet het van belang vinden dat je 8e of 9e wordt in de eindrangschikking van de 4e klasse F.
Plaats 8 werd dus voor de voetballers uit Wellerlooi.
Melderslo startte de wedstrijd op sportpark de Merel met in de Basis de jeugdige Stijn Spreeuwenberg en vleugelaanvaller Paul Vullings ( terug van enkele weken in het 2e elftal ), als extra verrassing begon trainer Vievermans met Jeroen Kallen in de spits.

Het moet gezegd worden in de eerste helft klopte het plaatje aan Melderslose zijde prima, vanaf  de 1e minuut werd Resia teruggedrongen op eigen helft met diverse goede kansen voor de roodwitten als gevolg.
Het duurde echter nog tot de 12e minuut voordat Bart Verheyen 1 -0 liet aantekenen na een prima combinatie met “kaatser” Jeroen Kallen.
Ook de rest van de eerste helft was de thuisploeg heer en meester, kansen voor Paul Vullings en Caspar de Swart hadden een beter lot verdiend, tussendoor zorgde een prima redding van Bas van Westerveld er voor dat de voorsprong wel op het scorebord bleef, echter ook na deze redding zijn er tot aan de rust nog enkele kansen waar Melderslo de score kan ( nee moet ) uitbreiden.
Direct na de pauze krijgt Melderslo de deksel op de neus voor het veel kansen missen, de 2e helft is amper een minuut oud of het is al 1 -1 door een eigen doelpunt van Bart Theeuwen.
De  wedstrijd wordt hierna steeds “vlakker”, ook 3 wissels aan Melderslose zijde kunnen hier geen verandering in brengen, sterker nog in de 70e  minuut wordt het 1 -2 voor Resia.
Melderslo probeert nog een keer de rug te rechten na deze tegenvaller en rond de 75e minuut hadden kansen van Stijn Vullings en Jeroen Kallen best doel kunnen treffen maar zoals wel vaker vanmiddag was dit het ook weer  “net niet”.
In de tegenaanval hierna is het 1-3 voor Resia na een prachtige solo van de vleugelaanvaller van Resia.
Heel even is er dan nog hoop ( 85e minuut) na een rake kopbal van Jeroen Kallen, als welgeteld 1 minuut later het verschil weer 2 is het duidelijk dat Melderslo zijn laatste thuiswedstrijd  van het seizoen gaat verliezen.
Na 90 minuten staat er dan ook een eindstand van 2 -4 op het scorebord.