14-05-2017: VVO 1 – SV Melderslo 1: 14 – 14

Gelijkspel voor SV Melderslo-korfbalsters

De SV Melderslo-korfbalsters speelden op zondag 14 mei tegen VVO 1 uit Hapert. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark ‘De Lemelvelden’ in Hapert.

Vanaf het begin van de wedstrijd gingen de ploegen gelijk tegen elkaar op. Zowel SV Melderslo als VVO creëerde kansen. Ook het scoringspercentage lag bij beide ploegen ongeveer gelijk. Er werden geen gaten getrokken die groter waren dan één doelpunt verschil en de voorsprongen die werden genomen, duurden bij beide ploegen nooit lang. Bij rust stond er dan ook een gelijke stand van 9-9 op het scorebord. Na rust bleven beide ploegen kansen creëren, maar SV Melderslo was nu iets sterker in de afronding. Het kwam op 10-12 voor, maar na twee wissels aan de kant van VVO stond de verdediging van de ploeg uit Hapert weer op scherp. SV Melderslo liep hierdoor aanvallend vast, terwijl VVO juist weer ging scoren, vooral van afstand. In de slotfase van de wedstrijd keek SV Melderslo daardoor tegen een 14-13 achterstand aan. Met nog enkele minuten te spelen maakte VVO een overtreding op een goed uitgespeelde kans van SV Melderslo, waar de scheidsrechter terecht een strafworp voor gaf. Deze werd rustig afgerond, waardoor SV Melderslo opgelucht adem kon halen en niet met lege handen naar huis hoefde. Een terechte uitslag, maar met het oog op de stand verliest SV Melderslo één punt, omdat de ploeg nu niet langer de koppositie deelt. Het staat nu één punt achter Klimroos uit Hoogeloon, dat punten moet laten liggen wil SV Melderslo nog kans maken op het kampioenschap.