14-10-2018: SV Melderslo 1 – MKV 1

Moeizame zege voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 14 oktober tegen MKV 1 uit Milheeze. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand werd 8-6.

SV Melderslo kende een vrij goede start in deze wedstrijd. Het kwam via twee vrije worpen al snel op een 2-0 voorsprong en deze werd daarna uitgebouwd naar 4-1 halverwege de eerste helft. Toen viel de wedstrijd echter stil. Zowel aan de kant van SV Melderslo als aan de kant van MKV was het creëren van kansen moeilijk en bestonden de aanvallen vaak uit niet meer dan één schot. De ploegen gingen dan ook met de stand van 4-1 de rust in en na rust vielen er nog dik tien minuten geen doelpunten. Daarna wist SV Melderslo de 5-1 en de 6-1 te scoren, maar de wedstrijd was nog niet gespeeld. Het ontbrak bij SV Melderslo aan felheid, iets wat bij MKV wel heel duidelijk te zien was. In een vrij korte periode lukte het MKV terug te komen tot 6-5 en daarna 7-6. Door een terechte strafworp voor SV Melderslo werd het gat van twee doelpunten weer geslagen, waardoor SV Melderslo de wedstrijd toch enigszins rustig uit kon ballen. De eindstand was 8-6 en daarmee blijft SV Melderslo aan kop staan in de Overgangsklasse.