15-01-2023: SV Melderslo 1 – ODIO 1

Eenvoudige overwinning voor SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 15 januari hun eerste wedstrijd van 2023. De tegenstander was ODIO 1 uit Millingen aan de Rijn, een ploeg die nog geen punten had gepakt dit zaalseizoen. Daar kwam in sporthal De Berkel in Horst geen verandering in, want SV Melderslo won eenvoudig met 20-7.

De thuisploeg ging vliegend van start en kwam snel op voorsprong. Na een kwartier spelen was er al een flink gat geslagen en stond er een stand van 6-1 op het scorebord. Daarna stagneerde het scoren enigszins en werd de ploeg aanvallend gezien wat slordiger. Verdedigend stond het echter goed en het lukte ODIO slechts om enkele schoten van afstand te scoren. Het bleef dan ook duidelijk dat SV Melderslo in deze wedstrijd de betere ploeg was. Bij rust stond de ploeg op een comfortabele 9-4 voorsprong. Na rust bleef het kwaliteitsverschil tussen beide ploegen goed zichtbaar. SV Melderslo creëerde veel kansen en gaf verdedigend gezien weinig weg, waardoor de ploeg steeds verder weg kon lopen van ODIO. De eindstand werd uiteindelijk bepaald op 20-7, waarmee SV Melderslo weer twee punten bij mag schrijven in de Hoofdklasse en op een tweede plaats blijft staan.