15-04-2018 SV Melderslo 1 – Leunen 1: 2-1

Scheidsrechter helpt Melderslo in het zadel.

De toeschouwers op sportpark de Merel waren afgelopen zondag benieuwd of Melderslo de negatieve spiraal van de laatste weken zou kunnen doorbreken.Dit moest dan gebeuren tegen Leunen dat haar thuiswedstrijd al met 1-0 van  Melderslo wist te winnen. In het eerste kwartier was Leunen de bovenliggende partij en moest keeper Bas van Westerveld, die deze middag een goede wedstrijd keepte, al twee maal redding brengen. De eerste echte goede aanval van Melderslo viel pas te noteren in de 22e minuut en werd ternauwernood tot corner verwerkt. De corner die volgde werd vervolgens via de stuit over gekopt. Melderslo trok het initiatief naar zich toe en schiep zich ook enkele mogelijkheden. In de 25e minuut is er balverlies achterin bij Melderslo en Leunen weet hier wel raad mee (0-1). Melderslo is even van slag maar ging daarna op zoek naar de gelijkmaker zonder echt gevaarlijk te worden. In de 43e minuut werd Melderslo in het zadel geholpen door de, verder goed fluitende, scheidsrechter die tot penalty besluit als Bart Theeuwen makkelijk naar de grond gaat. Het cadeautje werd uitgepakt door Jeroen Kallen (1-1).

Na de pauze, met twee wissels voor de roodwitten, kwam Melderslo al snel op voorsprong. Na goed instappen van Martijn Kallen wist deze, via een pass binnendoor, Jeroen Gubbels te bereiken die op zijn beurt, de Leunen goalie in de korte hoek wist te verrassen (2-1). Leunen probeerde hierna om de gelijkmaker te vinden maar kon nooit echt gevaarlijk worden. Melderslo sleepte er, met meer beleving dan de afgelopen weken, een moeizame overwinning uit en blijft zo bovenin meedoen in de vierde klasse.