15-05-2022: Oranje Wit 1 – SV Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo doen goede zaken

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 15 mei tegen Oranje Wit 1 uit Leunen. Een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen in de strijd om promotie naar de Topklasse. In het klassement stond SV Melderslo voor aanvang van de wedstrijden drie punten voor op Oranje Wit. Door met 6-12 te winnen, deden de Melderslose korfbalsters goede zaken op sportpark ‘t Klaverblad in Leunen en werd de voorsprong uitgebreid naar vijf punten.

Het was Oranje Wit dat de score direct opende op het met zon overgoten kunstgrasveld in Leunen. Het duurde echter niet lang voor SV Melderslo hier een antwoord op had en vanaf dat moment kwam de uitploeg nooit meer op achterstand. Bij een stand van 3-6 werd er gerust. Na rust bleef SV Melderslo rustig, maar fel korfballen. Daarmee was de uitploeg de bovenliggende partij. Er werden lange aanvallen opgezet, waarin goed werd gezocht naar kansen. Dat werd beloond met de nodige doelpunten. Ondertussen hield SV Melderslo het ook verdedigend goed dicht. De ploeg liep zo langzaam maar zeker steeds verder uit, tot er op een gegeven moment zelfs een royale voorsprong van van 4-12 op het scorebord stond. Het was Oranje Wit dat met twee doelpunten het laatste woord had, maar de twee punten waren overduidelijk voor SV Melderslo. Daarmee blijft SV Melderslo op een knappe tweede plaats staan. Met nog drie wedstrijden te spelen behoort promotie absoluut nog tot de mogelijkheden. De nummers 1 en 2 promoveren volgend seizoen namelijk naar de Topklasse.