15-10-2017: Odisco 1 – SV Melderslo 1: 12-17

SV Melderslo-korfbalsters herpakken zich

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 15 oktober tegen Odisco 1 uit Sint-Oedenrode. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark Den Ekker in Olland.

Na de verliezen van afgelopen weken was het voor Melderslo van belang om te winnen als het aansluiting wilde houden met de top drie in de stand. Met dit gegeven begon SV Melderslo heel sterk aan de wedstrijd. Waar de ploeg in de voorgaande weken ook telkens vroeg op voorsprong kwam, lukte het dit keer om die voorsprong te behouden en zelfs uit te bouwen naar 0-5 en later naar 1-7. In de laatste fase van de eerste helft raakte Melderslo heel even de concentratie kwijt. Daar maakte Odisco direct dankbaar gebruik van, waardoor SV Melderslo slechts met een 5-7 voorsprong de rust in ging. Na rust was de ploeg echter weer gebrand op de overwinning. De ploeg liep opnieuw uit naar 5-10 en bleef de voorsprong behouden. Odisco leek het nog even weer op te pakken door terug te komen tot 9-11, maar daarna kwam de ploeg uit Sint-Oedenrode er amper nog aan te pas. SV Melderslo bleef doelpunten maken en kon uiteindelijk met een 12-17 eindstand én twee punten naar huis. Hiermee stijgt de ploeg weer naar een vierde plaats in de Overgangsklasse.