15-10-2017 TSC’04 1 – Melderslo 1: 3-0

Op een zonovergoten sportpark “Bakenbos”  waren vele supporters van de bezoekers  benieuwd of Koploper SV Melderslo haar koppositie zou kunnen behouden. Benieuwd ook of deze spelersgroep er al van doordrongen was dat je in de voetballerij geen kansen krijgt maar dat je kansen pakt (aldus Zlatan)

De wedstrijd is 5 minuten oud als de doelman van TSC de 0 – 1 weet te voorkomen. Bart Verheijen weet vanaf rechts de inglijdende Jeroen Gubbels te bereiken. De doelman weet echter zijn inzet te pareren. In de minuten die daarop volgen laat de ploeg uit Melderslo niet de scherpte zien die men eigenlijk had mogen verwachten. Men is slordig in de passing en aanname maar het ontbreekt de ploeg vooral aan “drive”

In de 20e minuut wordt dit door TSC afgestraft. Na het zoveelste balverlies speelt TSC meteen de diepe bal en zet hiermee haar rechterspits alleen voor de keeper. Hij weet wel raad met deze kans en laat 1 – 0 aantekenen.  Twee minuten later is de stand alweer bijna in evenwicht. Helaas beland de kopbal van Stijn Vullings op de lat.

De wedstrijd kruipt langzaam richting rust. In de 39e minuut krijgt Melderslo nog een mogelijkheid. Scheidsrechter Philipsen kent Melderslo een indirecte vrije trap toe binnen de zestien wegens commentaar op de leiding. De inzet van Jeroen Gubbels belandt echter in de muur en daarmee is ook deze spaarzame kans verkeken.

De tweede helft start SV Melderslo met twee verse krachten. Maar al snel blijkt dat ook zij in het inspiratieloze elftal geen potten kunnen breken.

In de 53e minuut schiet TSC een vrije trap direct binnen. 2 – 0. Maar ook dit doelpunt schudt de ploeg van trainer Vievermans niet wakker. Het spelbeeld blijft hetzelfde.

De vleugelspelers worden nauwelijks gebruikt en door de “trechter”  wordt ook maar zelden de juiste opening gevonden. TSC leunt achterover, weet het spel van de Mederslonaren op haar manier te ontregelen en speelt zelf op de counter. In de 79e minuut is dit gevaarlijk en en de 81e weer. Het spreekwoord “3 x is scheepsrecht” wordt in de 82 minuut van kracht als de derde counter in 4 minuten tijd doeltreffend wordt afgerond. 3 – 0. Na 90 minuten is dit de einduitslag en betekent dit voor Melderslo een terecht verlies en een daling op de ranglijst van plek 1 naar plek 7.